FAQ - Najčastejšie otázky
Tu nájdete odpovede na často kladené otázky nakupujúcich.
1. Vyžadujete na tovar na objednávku a pred-objednávku zálohu ?
Áno, zálohu požadujeme na všetok tovar na Predobjednávku nad 30 €. Výška zálohy predstavuje:
- pri produktoch, ktorých cena je do 2 500 € - 30 % z ceny tovaru
- pri produktoch, ktorých cena je nad 2 500 € - 50 % z ceny tovaru
- pri produktoch, ktorých cena je nad 5 000 € - 100 % z ceny tovaru (platba vopred)
Platí pre Slovenskú a Českú republiku.
Na tovar nad 300 €, ktorého dostupnosť uvádzame: Na objednávku do 5 až 15 pracovných dní, požadujeme platbu vopred - Platí pre Slovenskú republiku
Na tovar, ktorého dostupnosť uvádzame: Na objednávku do 5 až 10/20 pracovných dní, požadujeme platbu vopred - Platí pre Českú republiku
2. Sú zálohy odpočítané z celkovej ceny ?
Áno samozrejme, výška zálohy je následne odpočítaná z ceny objednávky.
3. Uvedený termín pri tovare na pred-objednávku je dátum, kedy mi tovar príde ?
Vzhľadom k tomu, že sa zaoberáme predajom zberateľských predmetov, ktoré sú spravidla z limitovaných alebo inak obmedzených edícií, výrobcovia umožňujú zákazníkom si takýto tovar zarezervovať (pred-objednať).
Pri takomto tovare máme vždy napísané: Predobjednávka - predpokladaný termín: štvrťrok a rok (napríklad: 1. štvrťrok 2025). Ide však len o predpokladaný termín, ktorý udáva distribútor alebo výrobca a nie je záväzný. Pretože nie vždy výrobcovia termín aj dodržia a môže sa stať, že sa termín z produkčných alebo z distribučných dôvodov posunie (termín sa môže posunúť bežne o niekoľko mesiacov, vo výnimočných prípadoch o niekoľko rokov...). Je tiež veľmi pravdepodobné, že pokiaľ si tovar objednáte tesne pred stanoveným termínom, nemusíte sa dostať do prvého vydania/kola (to znamená, že: „Kto prv príde, ten prv melie”,).
Je tiež dôležité si uvedomiť, že sa jedná o predpokladané termíny naskladnenia u dodávateľa alebo výrobcu a vzhľadom na to, že tovar putuje vždy zo zahraničia, môže trvať aj niekoľko týždňov než tovar dorazí k nám.
4. Chcem si objednať tovar, ktorý je na pred-objednávku. Môžete mi zaručiť dodanie načas ?
Bohužiaľ nemôžeme, pretože niekedy výrobcovia môžu zmeniť termín viď otázka č. 3 alebo si zákazník tovar objedná tesne pred dátumom naskladnenia a to znamená, že sa už nemusí dostať do poradovníka prvého kola. V prípade, že chcete tovar objednať napríklad ako darček, odporúčame objednať tovar skladom alebo tovar, ktorý máme na objednávku do 5-15 pracovných dní.
5. Ponúkate splátkový predaj ?
Áno, hlavne na predobjednávkový tovar je možné platby rozdeliť tak, aby celková cena bola pred naskladnením a odoslaním tovaru zaplatená. Tovar na splátky je možné nakúpiť v minimálnej čiastke 100 €. Viac informácií nájdete na: Splátkový predaj
6. Keď si objednám predobjednávkový tovar s rôznymi termínmi naskladnenia, pošlete mi objednávku celú naraz ?
V prípade, že by sa termíny líšili v rámci dní, tak sa snažíme odoslať celú objednávku naraz, ale pokiaľ sa termíny líšia v rámci mesiacov, odosielame tovar zvlášť vrátane poštovného.
7. Objednal som si tovar s termínom (napr.: 1. štvrťrok 2024), ale teraz je termín na Vašej stránke rozdielny čo to znamená?
Termíny sa môžu zmeniť v prípade, že výrobca zmení termín uvedenia do predaja napr. z produkčných či distribučných dôvodov. Napriek tomu nie vždy sa tieto zmeny týkajú už objednaného tovaru, zmena sa môže týkať len nových objednávok. Preto odporúčame na jednotlivé prípady kontaktovať podporu na: obchod@figurky-komiksy.sk
8. Mám úplnú istotu, že tovar na pred-objednávku z limitovanej edície mi dorazí ?
Vo väčšine prípadov áno, ale existujú aj produkty, ktoré sú vyrobené len v pár kusoch na celý svet a v takýchto prípadoch je dôležité, aby si zákazník objednal tovar čo najskôr, pretože vtedy sa tovar rozdeľuje podľa času objednania. Zatiaľ sa nám, ale skoro všetky objednávky podarilo úspešne vybaviť.
9. Pred-objednávku som si rozmyslel a už ju nechcem čo s tým?
Aj keď rozumieme, že časom môžete zmeniť názor, preferencie, alebo ste sa unáhlili a objavil sa zaujímavejší kúsok do Vašej zbierky, alebo máte iný dôvod, objednávky sú záväzné. Objednávku môžete zrušiť, ale prepadne Vám záloha, ktorá bude použitá na uhradenie storno poplatkov u výrobcu/dodávateľa.
10. Tovar, ktorý som si objednal, som z rôznych dôvodov neprevzal.
V tomto prípade Vás budeme kontaktovať a po rozumnom vysvetlení Vám môžeme tovar opätovne zaslať. Tento prípad, ale väčšinou riešime individuálne, pretože ak sa jedná o položky väčších rozmerov, opätovne ich posielame až po úhrade prevodom na účet (bude Vám samozrejme účtované aj druhé poštovné). V takomto prípade nás čo najskôr kontaktujte na náš e-mail: obchod@figurky-komiksy.sk alebo telefonicky: +421903228171.